استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

نارنجستان قوام +تاریخچه و عکس

نارنجستان قوام +تاریخچه و عکس

نارنجستان قوام شیراز،نارنجستان قوام کجاست،نارنجستان قوام درشیراز،آدرس نارنجستان قوام شیراز،آدرس نارنجستان قوام

یکی از زیباترین مناطق تاریخی در شیراز نارنجستان است.جالب است بدانید که نارنجستان قوام متعلق به خاندان قوام الملک بوده است . در واقع عمارت نارنجستان بعنوان دیوانخانه و محل مراجعات رعیت ها و دیگر مردم و همچنین مکان تشکیل جلسه های عمومی و نشست های بزرگان و اشراف در دوره قاجاریه مورد استفاده قرار می گرفته است. لازم به ذکر است که خاندان قوام الملک از خانواده های مقتدر زمان قاجاریه بوده که چندین قرن سردمدار حکومت نواحی فارس بوده است

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام
بهتر است بدانید که عمارت نارنجستان با صنعت آینه کاری ، نقاشی ، کاشیکاری ، گچبری و منبت کاری مزیین شده است و یکی از شاهکارهای دوره قاجاریه به شمار می رود.قابل توجه است که ایوان یا تالار آینه در وسط و اتاقهای در چپ و راست آن به صورت قرینه بنا شده اند . جالب است بدانید که حتی سنگهای پایین دیوار نیز به صورت قرینه حجاری شده اند . بر سطح این سنگها نقشهایی از شیر، مقبره و سربازان هخامنشی ، مبارزه با هلاهل ( موجود افسانه ای ) مشاهده می شود.

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام
گفتنی است که کف ایوانهای این بنا با قطعات کاشی سفید و آبی به طرز زیبائیپوشیده شده است لازم به ذکر است که  دیوار ایوانها از نمونه های جالب هنر دوره قاجاریه می باشد که روی آنها گچبریهای زیبائی انجام گرفته است. بدنیست بدانید که این بنا دو متر از کف حیاط بلند تر است و آجر بعنوان مصالح اصلی بکار برده شده است. در واقع سقف بنا با نقاشیهای زیبا با رنگهای گرم و طرحهای متنوع پوشیده شده است .

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام

لارم به ذکر است که ابراهیم خان قوام الملک در سال 1345 خورشیدی این بنای با ارزش و زیبا را به دانشگاه شیراز اهدا نموده است. و امروزه به موزه نارنجستان که وابسته به دانشکده هنر معماری است تبدیل شده و برای بازدید عموم آزاد می باشدو همه مردم می توانند از آنجا بازدیدکنند.

نارنجستان قوام،تاریخچه نارنجستان قوام

حتما زمانی که به شیراز سفر کردید این مکان زیبا را دیدن فرمایید.

نارنجستان قوام +تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

باغ ارم شیراز

ارگ کریم خان

حمام وکیل

آرامگاه حافظ

عمارت کلاه فرنگی شیراز

پیازچه و خواص آن

پیازچه و خواص آن

پیازچه به انگلیسی،پیازچه کوهی،پیازچه english،پیازچه خواص،پیازچه در بارداری

پیازچه برای بهتر شدن طعم غذاها اغلب استفاده می شود.بهتر است بدانید که علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای خواص تغذیه ای فراوانی نیز دارد.لازم به ذکر است که پیازچه مثل سیر و تره فرنگی از خانواده آلیوم است و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می گردد.

پیازچه،خواص پیازچه

فواید تغذیه ای پیازچه را می دانید: لازم به ذکر است که پیازچه خواص زیادی دارد که بیشتر آن ها مثل پیاز است. از خواص دارویی پیازچه می توان گفت :کاهش قند خون،کاهش کلسترول خون بالا،کاهش فشار خون بالا، کاهش خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها و کاهش التهاب را می توان نام برد

پیازچه،خواص پیازچه

کوئرستین:این ترکیب موجود در پیازچه دارای فواید ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی می باشد. جالب است بدانید که پیازچه غنی از این ویتامین است. البته ویتامین C به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در برابر بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های چشمی و چین و چروک های پوستی محافظت می نماید.قابل ذکر است که از مواد مغذی دیگری که در پیازچه موجد است می توان به فیبر، منیزیم، ویتامین B6، پتاسیم و مس اشاره نمود.

پیازچه،خواص پیازچه

چگونه از پیازچه استفاده نمایید؟لازم به ذکر است که پیازچه دارای طعمی ملایم است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده نمود.در واقع هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه قابل مصرف می باشند.

پیازچه،خواص پیازچه
گفتنی است که همچنین، پیازچه های ریز و خرد شده را می توان درون سالادها، سُس ها و سوپ ها ریخت و یا این که آن را در غذاهایی مثل پیتزاها، ماکارونی ها و… استفاده کرد.بعضی افراد با پیازچه املت درست می کنند که بسیار خوشمزه است.پس پیازچه را در میان سفره هاتون فراموش نکنید.

پیازچه و خواص آن

مطالب مرتبط:

پیاز

موسیر

تره فرنگی

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی


ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی

بیماری های کبدی,بیماری بیماری های کبدی,بیماری های کبدی در بارداری,علائم بیماری های کبدی,درمان بیماری های کبدی,درمان بیماری های کبدی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بیماری های کبدی,بیماری های کبدی را چگونه درمان کنیم,بیماری های کبدی در کودکان,بیماری های کبدی در بزرگسالان,بیماری های کبدی در نوزادان,بیماری های کبدی در بهار,بیماری های کبدی در تابستان,بیماری های کبدی در پاییز,بیماری های کبدی در زمستان,آشنایی با بیماری های کبدی,همه چیز در مورد بیماری های کبدی,بیماری های کبدی واگیردار است,بیماری های کبدی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بیماری های کبدی

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی


به گزارش بی اس ام اس : آیا می دانید چه ویتامینی برای بیماری های کبدی بسیار مفید است؟و چرا این ویتامین مفید است؟استفاده از مکمل‌های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های کبدی مفید باشد.افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی می‌توانند با مصرف مواد غذایی و یا مکمل‌های حاوی ویتامین E به درمان خود بپردازند، البته مصرف این ویتامین باید زیر نظر پزشک باشد.افراد مبتلا به کبد چرب هم می‌توانند از این ویتامین برای بهبود یافتن استفاده کنند، اما متاسفانه مصرف این ماده برای بیماران کبدی که به دلیل مصرف الکل دچار این بیماری شدند، اصلا توصیه نمی‌شود.

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی

ویتامین E پیش از این برای درمان بیماری‌های کبدی اصلا توصیه نمی‌شد و معمولا افرادی که در شرف ابتلا به این بیماری بودند، تنها می‌توانستند از آن استفاده کنند، اما با مطالعات و تحقیقات جدید مشخص شد که می‌توان از این ویتامین نیز حتی برای بیماران کبدی دیابتی هم استفاده کرد.تجویز ویتامین E و قرص‌های مکمل برای افراد مستعد این بیماری نیز توصیه می‌شود. البته کاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و رعایت رژیم غذایی اصولی و مناسب نیز در کنار این مکمل‌های ویتامینه کمک مؤثر به درمان بیماران می‌کنند.

ویتامینی فوق العاده برای بیماری های کبدی