استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب

سرفه کودکان

سرفه کودکان ,سرفه کودکان زیر یک سال,سرفه کودکان در خواب,سرفه کودکان زیر دو سال,سرفه کودکان در شب,سرفه کودکان طب سنتی,سرفه کودکان هنگام خواب

سرفه کودکان , سرفه کودکان زیر یک سال , سرفه کودکان در خواب , سرفه کودکان زیر دو سال

توضیحاتی در مورد سرفه کودکان

سرفه کودکان معمولا همراه با سرماخوردگی در آنان رخ می دهد. اما شما به عنوان پدر یا مادر، هر زمانی که کودک تان سرفه می‌کند، احساس درماندگی می‌کنید. شب‌ها خواب نه به چشم شما می‌آید و نه به چشم فرزندتان. سرفه مداوم نشان‌دهنده‌ی وجود یک عامل تحریک‌کننده در گلو است. در اغلب موارد، سرفه‌های مرتبط با سرماخوردگی می‌توانند با داروهای طبیعی کنترل شوند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد سرفه کودکان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انواع سرفه کودکان

بدن از سرفه کردن برای از بین بردن مخاط اضافی که ممکن است مجاری تنفسی را مسدود کرده باشد، استفاده می‌کند. یک کودک ممکن است به علت احساس سوزش در گلو، عفونت، سرماخوردگی، آلرژی یا آسم و برخی اختلالات دیگر سرفه کند. نوع سرفه‌ی فرزند شما، توسط علت بروز آن تعیین می‌شود.

سرفه خشک کودکان

سرفه خشک معمولا به علت سرماخوردگی یا آنفولانزا رخ می‌دهد. این نوع سرفه همچنین ممکن است به علت عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی مانند برونشیت، آسم یا آلرژی ایجاد شده توسط عوامل مضر مثل دود سیگار رخ دهد.

سیاه‌ سرفه کودکان

سیاه‌سرفه به عنوان پرتوزیس نیز شناخته می‌شود و شبیه به سرفه خشک ناشی از سرماخوردگی است. با این حال، این نوع سرفه ممکن است حتی پس از بهبودی آنفلوآنزا هم ادامه بیابد و بعد از مدتی بدتر شود. این مشکل معمولا به حملات مکرر سرفه می‌انجامد و سبب می‌شود که کودک (یا بزرگسال) به سختی تنفس کند و در هنگام نفس کشیدن خس‌خس کند.

سرفه مربوط کودکان

این نوع سرفه نتیجه‌ی وجود موکوس (مخاط) یا مایعات بیش از حد است که سبب مسدود شدن مجاری تنفسی در گلو می‌شوند. سرفه مرطوب معمولا به از بین رفتن مایع اضافی از ریه‌ها کمک می‌کند.

سرفه پارس مانند کودکان

این سرفه ناشی از نوعی عفونت ویروسی است که مسیر تنفسی فوقانی را مسدود می‌کند و موجب سرفه‌ی خاصی می‌شود، طوری که انگار یک فوک در حال عوعو کردن است.

سرفه همراه خس خس کودکان

هنگامی که کودک شما سرفه‌ی همراه با خس‌خس داشته باشد، ممکن است هنگام تنفس صدای سوت‌مانندی از گلویش خارج می‌شود. این نوع سرفه زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری هوایی مسدود و باریک شده باشند.

سرفه کودکان و ماساژ

ماساژ همیشه سبب می‌شود که کودک احساس بهتری پیدا کند. این کار بدن را تحریک می‌کند تا خود را به طور کامل درمان کند. ماساژ توئینا را همیشه می‌توانید برای درمان سرفه کودکان استفاده کنید، صرف نظر از این‌که فرزند شما چه نوع سرفه‌ای دارد، خشک، مرطوب، پارس‌مانند و یا مزمن. – کودک را با روغن خردل گرم و سیر ماساژ بدهید. – حتما ابتدا روغن و سیر را با هم حرارت بدهید تا تاثیرشان بیش‌تر شود. – همچنین، کف دست و پای کودک را ماساژ دهید تا راحت‌تر بخوابد.

سرفه کودکان و استراحت

بدن در زمان استراحت سریع‌تر بهبودی می‌یابد. اگر فرزند شما سرفه مداوم دارد، او را در خانه نگه دارید تا تمام روز را استراحت کند. استرس کار مدرسه، رفتن به مدرسه و هر گونه آلرژن در خارج از خانه می‌تواند سرفه را تشدید کند. همچنین، از آن‌جایی که سرفه میکروب را در محیط اطراف گسترش می‌دهد، نگه داشتن او در خانه برای جلوگیری از سرایت عفونت به بچه‌های دیگر کار بسیار درستی است. – شما می‌توانید فرزند خود را سرگرم فعالیت‌های آرام مانند رنگ‌آمیزی یا نقاشی کنید یا اجازه دهید او بازی ویدئویی مورد علاقه‌ی خود را انجام دهد. – همچنین می‌توانید یک کتاب برای او بخوانید یا با یکدیگر پازل بازی کنید. – چرت زدن هم یک ایده‌ی عالی است اگر کودک‌تان دوست دارد.

بیشتر بخوایند :

سه نما


شایع ترین تومورهای استخوان زانو خوش خیم

شایع ترین تومورهای استخوان زانو خوش خیم

کیست ساده استخوان

استئوچندروما Osteochondroma

تومور سلول غول پیک تومور سلولی غول پیکر

Enchondroma Enchondroma

دیسپلاز فیبر دیسپلازی فیبر
شایعترین تومورهای بدخیم زانو استخوان

میلوما چندگانه چندگانه: میلوما چندگانه شایع ترین تومور بدخیم اولیه استخوان است. منشاء این سلولها مغز استخوان است. هر ساله تومور در هر 100000 نفر هفت تا هفت نفر است و بیش از 70 تا 50 ساله است.

Osteosarcoma Osteosarcoma: شایعترین عنصر استئوسارکوم پس از چندین بیماری میلوما است. این تومور هر ساله از هر یک میلیون نفر 3 تا 3 نفر را مبتلا می کند. اکثر آنها در نوجوانان دیده می شوند و بیشتر در استخوان های اطراف مفصل زانو حضور دارند.

سارکوما سارکوما یوینگ: سینوسی یینگ بیشتر از سن 20 تا 5 سالگی رخ می دهد.

Chondrosarcoma Chondrosarcoma: Chondrosarcoma در سنین 70-40 بیشتر دیده می شود و در استخوان های اطراف لگن و شانه دیده می شود.
علائم توموری سرطان زانو

بیشتر بیماران مبتلا به تومورهای استخوانی در محل استخوان درد دارند. درد مبهم و مبهم است. شدت درد این است که اغلب باعث بیدار شدن بیمار می شود. استخوان ممکن است توسط تومور ضعیف شود و سپس به علت ضربه خفیف شکستگی ایجاد شود. گاهی اوقات تومور صدمه نمی بیند و بیمار فقط در اندام خود برجسته می کند. تومورهای مختلف با توجه به نوع و مکان آنها نشانه های مختلفی دارند.
تشخیص سرطان زانو

یک جراح ارتوپدی او را پس از صحبت با بیمار در مورد مشکلاتش و جمع آوری اطلاعات دقیق بررسی می کند. آزمایش دقیق خون و یا ادرار و روش های تصویربرداری مانند رادیوگرافی ساده، سونوگرافی، CT اسکن، MRI یا اسکن استخوان (اسکن رادیوایزوتوپ) برای تشخیص دقیق بیماری و بررسی شکل و میزان درگیری استفاده می شود. در بسیاری از موارد، تشخیص نوع تومور استخوان بستگی به دریافت برخی از بافت و بررسی میکروسکوپی بافت دارد. پزشک جراح می تواند یک بافت ویژه را با یک سوزن مخصوص که از طریق پوست به تومور منتقل می شود، بدست آورد یا ممکن است لازم باشد که بافت جراحی که برای بررسی با جراحی باز بافت لازم است جمع آوری شود. در یک روش باز در اتاق عمل، پزشک ارتوپد پوست را به تومور استخوانی می اندازد و آن را باز می کند و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستد. در آزمایشگاه یک آسیب شناس آزمایشات مختلفی را روی نمونه بافت انجام می دهد و سلول های بافت را با میکروسکوپ بررسی می کند تا نوع تومور را شناسایی کند. در بررسی پاتولوژی، اغلب می توان تعیین کرد که سلول های سرطانی مغز استخوان، تهاجمی هستند. آیا آنها بیشتر شبیه به سلول های طبیعی، بسیار غیر قابل کنترل و تهاجمی هستند. تشخیص نهایی نوع تومور با بررسی نمونه های بافت توسط پاتولوژیست است. بنابراین، در بیشتر موارد تومورهای استخوانی، تشخیص قطعی قبل از شروع درمان باید با نمونه گیری هیستوپاتولوژی و پاتولوژیک تایید شود.

التهاب و پیشگیری دهان و دندان

التهاب و پیشگیری دهان و دندان

برخی از مقررات اولیه برای جلوگیری از بازگشت استوماتیت وجود دارد، از جمله: • استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده و غیر الکلی • دهان خشک مزمن دهان • مسواک نرم نرم • خوردن کامل و حفظ آب بدن • دندانپزشکی منظمکنترل آفات آفات خانگی

Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دهان‬‎


برگ باسیل: برگ های تازه ریحان را تمیز کنید. این را دو بار در روز تکرار کنید، هر بار می توانید از 3 تا 5 برگ ریسیل را بشویید. ادامه این روش تا درمان آفت. پیاز: پیاز برنج شما می توانید آن را با غذا و به عنوان یک شیرینی استفاده کنید. پیاز در درمان پتوز دهانی به علت گوگرد بسیار موثر است. گوجه فرنگی: شما می توانید آن را در سالاد استفاده کنید و یا روزانه آن را هر روز استفاده کنید. راه دیگری برای چرخش گوجه فرنگی است. انجام آن دو یا سه بار در روز و ادامه به درمان آفات. کشت آب گوجه فرنگی در درمان آفت دهان موثر است. Flock of Flound Spring: شما همچنین می توانید آن را با دهانشویه اسپری کنید. برای آماده شدن یک شبنم کمی آب جوش را بجوشانید. صبر کنید تا دهانشویه خنک شود و سپس چرخانده شود. پودر زردچوبه: پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری از گلیسیرین مخلوط کنید تا یک رب تشکیل شود. این خمیر را به طور مستقیم بر روی زخم قرار دهید. شما می توانید از آب به جای گلیسیرین استفاده کنید. روغن نعنا: از روغن نعناع به صورت مستقیم بر روی زخم استفاده کنید تا درد را کاهش دهد. شما می توانید آن را دو بار در روز انجام دهید. حداقل 15 تا 20 دقیقه در معرض زخم، روغن مرطوب کنید، سپس دهان خود را با آب بشویید. ماست محلی و پنیر: ماست یک درمان مؤثر برای آفات دهان است. خوردن ماست دو بار در روز یا خوردن ترکیبی از موز و ماست برای صبحانه در بهبود آفت مفید است. پنیر محلی نیز مفید است. آب پرتقال: خوردن آب پرتقال تازه (3 تا 4 بار در روز) می تواند به درمان زخم معده کمک کند. جالب است بدانید که یکی از علل اوریون خوراکی کمبود ویتامین C است. آب پرتقال به تازگی غنی از ویتامین C است، و مصرف روزانه آن ویتامین C را برای بدن فراهم می کند. شیر نارگیل: از لاکتوز به عنوان دهانشویه استفاده کنید، 3 تا 4 بار در روز، و تا زمانی که زخم بهبود یابد، ادامه دهید. شما می توانید یک مقدار کمی از عسل را با لکتوز مخلوط کنید و آن را برای دهانشویه استفاده کنید. برای درمان آفت دهان، از لاکتوز به عنوان دهانشویه استفاده کنید. خمیر: به صورت روزانه مصرف کنید. داگ یکی از موثرترین روشهای درمان آفات است. آب: به طور متناوب با آب گرم و سرد شستشو دهید. هر دو فنجان آب کافی است (یک سرد و دیگری گرم). این درمان بسیار ساده و در دسترس است. BlackBerry: مصرف آب یکی از گزینه های درمانی است که باعث کاهش درد و تحریک زخم های دهانی می شود. دانه های گشنیز: یک قاشق بذر گشنیز در بعضی از آب ها جوشانده و بعد از خنک کردن محلول آن را به عنوان دهانشویه استفاده کنید. این کار را 3 تا 4 بار ادامه دهید تا زخم ها را بهبود ببخشید. آلوئه ورا: اسپین آلفا ورا 2 تا 3 بار در روز و ادامه زخم را ادامه دهید.